Загрузка

Рекомендації по виклику швидкої

Народна Рада

ЩОБ "ШВИДКА" ПРИБУВАЛА ВЧАСНО"
Завідувач підстанції екстреної допомоги М.М. Корчомний після аналізу викликів швидкої медичної допомоги (надалі Бригад) зробив такий висновок: «У 2015 році кількість виїздів на 1000 жителів міста та району склала 323. Аналогічний обласний показник – 242. Вказані цифри свідчать не лише про доступність даного виду медичної допомоги, а й про велику кількість неекстрених викликів.» Тобто кожен з нас повинен знати правила виклику швидкої, щоб виїзні бригади поспішали туди, де вкрай необхідно. 
Не забувайте про те, що лікарі швидкої допомоги не займаються лікуванням. Вони тільки ставлять попередній діагноз, полегшують стан хворого і доставляють його до медичної установи. Причому для полегшення стану хворого лікарі екстреної допомоги використовують сильнодіючі медикаменти. Так що викликати швидку варто у крайньому разі.

ПРАВИЛА ВИКЛИКУ 
Швидка медична допомога викликається у випадках:
– втрати свідомості;
– судом;
– раптового розладу дихання;
– раптового болю в грудній клітці;
– гострого болю в черевній порожнині та поперековому відділі;
– головного болю, що супроводжується запамороченням або нудотою;
– порушення мовлення, слабкості у кінцівках, що виникли раптово;
– гіпо- та гіперглікемічної коми;
– гіпертермічного синдрому;
– зовнішньої кровотечі, блювання кров'ю;
– ознак гострого отруєння;
– порушення перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча, інше);
– анафілактичної реакції, спричиненої різними чинниками, в тому числі укусами комах;
– укусів змій;
– укусів тварин;
– усіх видів травм (поранення, переломи, опіки, важкі забої, травми голови тощо);
– пов'язаних з невідкладною стоматологією;
– нещасних випадків, у тому числі обумовлених дією диму, вогню та полум'я, електричного струму, блискавки, пов'язаних із транспортними засобами;
– теплового удару, переохолодження;
– асфіксії всіх видів (утоплення, потрапляння сторонніх тіл у дихальні шляхи, удушення);
– наслідків злочинного нападу;
– надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
– гострих психічних розладів (з поведінкою, небезпечною для 
життя хворого та/або оточуючих);
– інших станах, які загрожують життю та здоров'ю людини;
здійснення міжлікарняних перевезень хворих, які потребують медичного супроводу.

БРИГАДА НЕ ВИЇЖДЖАЄ:

– до хворих для виконання планових призначень дільничного лікаря (ін'єкцій, крапельниць, перев'язок, інших призначень);
– до хворих, які перебувають під наглядом дільничного лікаря з приводу хронічних захворювань і стан яких не вимагає надання екстреної (невідкладної) медичної допомоги;
– до хворих для надання стоматологічної допомоги, окрім випадків невідкладної стоматології;
– для видалення кліщів;
– для видачі листків непрацездатності, виписування рецептів і заповнення будь-яких довідок, у тому числі про стан здоров'я, а також для складання судово-медичних висновків;
– для здійснення міжлікарняних перевезень хворих, які не потребують медичного супроводу;
– для транспортування трупів у патолого-анатомічні відділення і бюро судово-медичної експертизи.

За матеріалами департаменту розвитку медичної допомоги «Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської області

ЯК ПРАВИЛЬНО ГОВОРИТИ З ДИСПЕТЧЕРОМ
Диспетчер обов'язково поставить багато запитань. Не варто дратуватися, адже вони задаються з єдиною метою, - правильно зрозуміти, який лікар-фахівець повинен до вас виїхати, і яке обладнання має бути в його арсеналі. Наберіться терпіння і постарайтеся не хвилюючись, чітко і точно відповісти на все, що може зацікавити диспетчера. 
Добре, якщо ви, не чекаючи запитань, повідомте: прізвище, ім'я, по батькові хворого, його стать, вік. Постарайтеся чітко викласти все що знаєте про причину виклику: що і коли трапилося з людиною; точна адреса, за якою повинна виїхати бригада. Ця інформація допоможе виграти чимало часу, що важливо в екстрених випадках. Можна повідомити додаткові координати (яскравий рекламний щит, назва установи, магазину, банку), які допоможуть водієві зорієнтуватися. 
Якщо ви не фахівець, то не намагайтеся самостійно встановлювати діагноз потерпілому. Краще просто змалювати симптоми: людина скаржиться на болі в грудині або у нього сильні болі в животі і т.д. 
Обов'язково повідомте про те, що ви вже зробили до приїзду швидкої допомоги для полегшення стану хворого. Які препарати давали, і чи немає у пацієнта алергії на певні ліки.

Рекомендації по виклику швидкоїРекомендації по виклику швидкоїРекомендації по виклику швидкої
01-04-2016 09:04:18
Просмотры: 498/148

Комментарии

Комментарии отсуствуют