Президент України Володимир Зеленський підписав указ «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних і юридичних осіб до електронних послуг».
Як повідомила прес-служба глави держави, документ спрямований на впорядкування та забезпечення прозорості роботи державних реєстрів, розвиток сучасних засобів електронної ідентифікації та впровадження пріоритетних для громадян і бізнесу електронних державних послуг.
Указ передбачає першочергове проведення повного аудиту роботи державних реєстрів.
«Сьогодні в Україні налічується понад 350 державних реєстрів, але більшість з них функціонує абсолютно неефективно і непрозоро. Це є головною причиною виникнення рейдерства, корупції та інших схем при наданні різних державних послуг, наприклад, у будівельній або земельній сферах», — зазначив радник Президента України Михайло Федоров. За його словами, аудит реєстрів і подальше їх упорядкування, поширення єдиного ідентифікатора фізичної особи для зв'язування даних різних реєстрів та впровадження електронного взаємодії дозволить не вимагати від громадян постійно одну і ту ж інформацію та різні довідки та значно спростити всі державні послуги.
Крім того, указ президента передбачає введення єдиного веб-порталу електронних послуг, де українці зможуть за допомогою електронного кабінету отримувати доступ до інформації відносно себе в державних реєстрах (наприклад, про майно, землю, транспорт, податки і доходи) і пріоритетні електронні державні послуги. Так, указом у першу чергу передбачається реалізація електронних послуг, пов'язаних з народженням дитини (проект «єМалятко»), реєстрацією місця проживання, реєстрації фізичної особи як платника податку під час першого оформлення паспорта громадянина України, перевіркою наявності у водія документів і т. п.
«Зараз ми проводимо дослідження щодо корупції в сфері адміністративних послуг. Вже точно можна сказати, що це мільярди гривень в рік з кишень українців. Тому ми сформували перелік близько 200 найбільш важливих послуг для громадян і бізнесу, щоб в першу чергу впровадити їх у режимі онлайн. Кожен українець зможе бачити наш план і хід реалізації цих завдань на спеціальному веб-сайті», — повідомив Федоров.
Також указом дано старт роботи над проведенням електронних виборів і електронної перепису населення в Україні.
Серед ключових завдань, передбачених указом, — прискорення наповнення Єдиного державного демографічного реєстру, який зараз містить дані лише близько 14 млн громадян, і впровадження інноваційних засобів електронної ідентифікації.
«Відсутність у громадян коштів eID є ключовим бар'єром на шляху розвитку е-послуг та цифрової економіки в цілому. Восени цього року ми плануємо почати видачу паспортів у вигляді ID-карт з електронним підписом, але пріоритетним буде впровадження і масштабування таких інноваційних підходів, як MobileID і SmartID, а також інших альтернативних засобів. Щоб кожен українець зміг якомога швидше відчути переваги цифрових перетворень в країні», — зазначив радник президента.
Комментарии